Massöör. Baaskursus

2500€

KAS OLETE LEIDNUD SOBILIKU TEENUSE?

Õppekavarühm

Teraapia ja taastusravi

Õppe kogumaht

(akadeemilistes tundides)
Kursuse kogumaht on 1000 akadeemilist tundi, lisaks iseseisev töö 260 akadeemilist tundi (kodutööd).
Auditoorne õppetöö: 1000 akadeemilist tundi (sh teoreetiline õpe ja praktiline õpe 630 tundi + praktika 370 tundi).

Õppekeel

eesti/vene

Õppekava koostamise alus

Massöör tase 5 kutsestandardi kompetentsid:
B.2.1 Kliendi teenindamine, teenuste ja toodete tutvustamine;
B.2.2 Massaaž ja selle läbiviimist toetavad tegevused (osaliselt)

Sihtgrupp

Inimesed, kes on huvitatud omandama teadmisi ja oskusi massööri erialal.

Õppe alustamise tingimused

Keskharidus

Õppe eesmärk

Õpetusega taotletakse, et õppijal on baasteadmised ja praktilised oskused töötamiseks massaaživaldkonnas ning eeldused õpingute jätkamiseks ja elukestvaks õppeks. Õppijal on valmidus töötada iseseisvalt ja olla konkurentsivõimeline tööturul.

Õpiväljundid

Koolituse läbinu:

  • mõistab massaaži põhialuseid, erinevaid massaažiliike ning massaaži läbiviimisega kaasnevaid ohte ja massaaži ergonoomika rakendamise põhimõtteid;
  • koostab massaaži kava ja valib massaaži liigi ning valmistab ette töökoha, arvestades kliendi tervislikku seisundit ja soove;
  • teostab erinevaid massaaže, rakendades teadmisi anatoomiast, massaažiliikide spetsiifikast ja oskusi vastavalt massaažiliigi kavale;
  • järgib oma töös töötervishoiu ja ohutuse ning hügieeni nõudeid, arvestades kliendikeskse teeninduse põhimõtteid;
  • analüüsib massaaži tulemuslikkust ning soovitab ja juhendab klienti edasisteks tegevusteks.
Õppe sisu
  1. Massaaži põhialused (20 ak.t)
  2. Massööri töö ergonoomika ja taastumine (10 ak.t)
  3. Suhtlemine ja klienditeeninduse alused (10 ak.t)
  4. Töötervishoid ja tööohutus ning hügieen (10 ak.t)
  5. Inimese anatoomia, füsioloogia ja haiguseõpetus (90 ak.t)
  6. Kliendi seisundi hindamine, anamneesi kogumine (20 ak.t)
  7. Suhtlemine massaažiseansi ajal kliendiga eesti/vene keeles (10 ak.t)
  8. Idamaade filosoofia ja idamaised massaažid (100 ak.t)
  9. Klassikaline massaaž (60 ak.t)
  10. On-Site massaaž (20 ak.t)
  11. Spordimassaaž (40 ak.t)
  12. Segmentmassaaž (30 ak.t)
  13. Lümfimassaaži alused (40 ak.t)
  14. Laste massaaž (30 ak.t)
  15. Aroomimassaaž (30 ak.t)
  16. Esmaabi (16 ak.t)
  17. Lihastestimine (60 ak.t)
  18. Praktika päeviku koostamine ja vormistamine (20 ak.t)
  19. Praktika (370 ak.t)
    – Klassikaline massaaž
    – Spordimassaaž
    – Segmentmassaaž
    – Lümfimassaaž
    – Aroomimassaaž
  20. Lõpueksam, konsultatsioon (10 ak.t)
Õppemeetodid

Õppemeetoditena kasutatakse rühmatööd, situatsioonülesandeid, demonstratsiooni, projektõpet, iseseisvat tööd, praktilist õpet reaalses töökeskkonnas, diskussiooni, juhtumi analüüsi, õpimappi ja loengut.

Iseseisev töö

Praktiline töö, õpimapi koostamine, referaadi kirjutamine, harjutusvideo vaatamine, anamneesi täitmine.

Õppevahendid

Massaažilauad, massaažitoolid, matid, jalarullid, pallid, õlid või kreemid, käterätikud, kätepaberid, desinfitseerimisvahendid, kupud, nukud, protseduuripaber, tahvel, ekraan, arvuti

Õppematerjalide loend
  • Õpetaja poolt koostatud konspektid, töölehed, töövihikud, videod (õpilastele on lubatud ka teha tunnist video kodukasutamiseks)
    Soovituslik kirjandus:
  • Pramann Salu, „Ettevõtluse alused“. Argo, 2014
  • Suppi, K., „Ettevõtlusõpik- käsiraamat“. Atlex, 2013
  • Howard, „CV koostamine“. Koolibri, 2001
  • Meeli Roosalu, „Inimese anatoomia“. Koolibri, Ilmumisaasta: 2006 / 2010 / 2020
  • Söderström Osakeyhtiö W, „Inimese füsioloogia ja anatoomia“, Medicina, 2001
  • „Klassikalise massaaži õpik“. M. Ilves, L. Rannamaa, M. Müür, A.-K. Kartau. Tallinn, 2006
  • Jalak, R., Annus, L., Rannamaa, L., Eller, A. „Spordimeditsiin treenerile“, 2004
  • Töötervishoiu ja tööohutuse seadus (https://www.riigiteataja.ee/akt/12883561)
  • http://www.keskkonnaamet.ee
  • Kutsestandardid: Massöör, tase 5 – Kutseregister
  • Samusejev, R. P., Inimese anatoomia atlas. Maailm ja Haridus, 2014

  • R. Verderber, K. Verderber, Suhtlemise psühholoogia. 2003. Moskva. Olma-press.

  • Koostaja: Kuznetsova, N., Ma olen töötu. Elutunnid. Tallinn, 2010

  • „Psühholoogia”, nr 6. Artikkel „Need, kes oskavad kaasa kurvastada” Marina Melia. 2013

  • Vasitshkin, V. I., Kõik massaažist. Moskva, 2006

  • Complete Anatomy – advanced 3D anatomy platform (3d4medical.com)
  • Raik-Hiio Mikelsaar, „Haigusõpetus üldpatoloogia I“, 2002

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 75% auditoorsetes tundides (praktika osalemise nõue 100%) ja hindamisülesannete sooritamine vastavalt hindamiskriteeriumitele.

Hindamismeetodid:
  • Teoreetiline töö: test, kirjalik töö, rühmatöö, ettekanne, referaat, õpimapp
  • Praktiline töö: praktiline ülesanne, situatsioonülesannete lahendamine, lihastestimine, juhtumi analüüs, massaaživõtete demonstreerimine
Hindamiskriteeriumid:

Õppija:

  • valmistab tööruumi ette vastavalt massaažiliigile; hoiab töökoha korras, lähtudes tööohutusest, ergonoomikast ja hügieeninõuetest; korrastab ruumi enne ja pärast massaažiseanssi;
  • võtab kliendi käest anamneesi massaažikava koostamiseks;
  • teeb massaaži, lähtudes koostatud plaanist, vajadusel korrigeerib massaažikava; suhtleb kliendiga tagasiside saamiseks, rakendab ergonoomilisi tehnikaid, abistab klienti kehaasendi muutmisel, kasutab töövahendeid vastavalt vajadusele; tagab kliendi privaatsuse riietumisel ja massaaži ajal;
  • teavitab klienti massaažiseansi lõppemisest ja võimalikust ortostaatilisest reaktsioonist (kukkumisoht), vajadusel abistab klienti massaažilaualt/matilt tõusmisel; teavitab klienti võimalikest massaažijärgsetest füüsilistest ja psüühilistest muutustest organismis (nt lihasvalu, unisus, peavalu); annab soovitusi massaažijärgseteks tegevusteks;
  • hindab massaaži tulemusi, kasutades sobivaid meetodeid (nt liiges- ja fastialiikuvuse, naha värvuse ja rühi hindamine ning tugiliikumiselundkonna testimine);
  • püstitab eesmärgid iseseisvaks tegutsemiseks praktikaettevõttes ja analüüsib enda arengut massöörina ning meeskonnaliikmena ning täidab praktikaga seotud dokumente nõuetekohaselt ja analüüsib praktika tulemusi.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):

  • Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst.
  • Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- ja töökogemuse kirjeldus

Kristina Lahe-Vader – Kutseline haridus: M.I.Massaažikool, kutsemassöör, lastemassöör; Tallinna Ülikool (kutsepedagoogika); Ida Euroopa Osteopaatiakool (osteopraktik), Ukraina Association of Applied Kinesiology (UAPK), International School of Massage Therapy and Bodywork, kiropraktika kursused Libre Universite du Samadeva’lt, MasterTal International School of Perceptual Osteopathy, kinesioteipimine Centre of Health, Beauty and Success “The Vesina Group”. On läbinud erinevaid massaažialaseid täienduskoolitusi ning on täiskasvanuid koolitanud alates 2010. aastast (sh M.I.Massaažikool, Eesti Pimedate massaazikool).

Georg Vader – M.I.Massaažikool, Ida Euroopa Osteopaatiakool, Ukraina Association of Applied Kinesiology (UAPK), International School of Massage Therapy and Bodywork, kiropraktika kursused Libre Universite du Samadeva’lt, MasterTal International School of Perceptual Osteopathy, kinesioteipimine Centre of Health, Beauty and Success “The Vesina Group”. On läbinud erinevaid massaažialaseid täienduskoolitusi ning on täiskasvanuid inimesi koolitanud alates 2017. aastast (sh Eesti Pimedate massaazikool). Töökogemus massöörina alates 2014. aastast.

Õppekeskkond
Õpe toimub Lahe Tervise ruumides. Õppijatele on õppetöö läbiviimiseks vajalikud vahendid olemas. Praktikakoht on Lahe Tervise õppesalongis.


Lisainfo
Õppekava kinnitatud: 07.02.2025

TAOTLUS KURSUSELE

Palun lubage oma brauseris JavaScript, et see vorm täita.